MSD80 software upgrade. Part 2

Day 4 līdz day 16.

Tika iegādāts ieplūdes kolektors ar DISA vārstiem un tas tika uzstādīts.

Patīkami, ka konektori DISA vārstiem jau bija ievilkti vajadzīgajās vietās. Lai tajos neiekļūtu netīrumi, spraudņos bija iesprausti speciāli aizsargvāciņi.

Ieplūdes kolektora maiņa aizņēma ap 3 stundām un īpašas problēmas nesagādāja. Interesanti, ka 300'000 nobraukuša dzinēja ieplūdes kolektors (ieskaitot dzinēja bloku pie ieplūdes vārstiem) bija tīrs, bez mazākajām eļļas un degvielas piedeguma pazīmēm!

Kad dzinējs bija modificēts, pienāca laiks kodēšanai. Diemžēl, šeit sākās virkne problēmu.
Ordering code (FR) glabājas CAS un tiek dublēts LM. Tā nomaiņa dīvainā kārtā nebija nekāda problēma un bija veicama ar NCS Expert. Diemžēl, ar to arī ''vienkāršība'' beidzās.
Power_class kodējuma biti tiek glabāti DME un CAS (tie nosaka dzinēja modifikāciju).
Izrādās, ka EWS3.09C (jaunākā iespējamā relīze) tiek sabloķēta uzreiz pēc pirmās konfigurācijas iekodēšanas. T.i.: ar NCS Expert u.c. šī līmeņa programmatūru kodējumu iespējams ieprogrammēt tikai jaunam CAS blokam!
Arī DME MSD80 tiek sabloķēta pēc pirmajām 10 motorstundām. Un atkal - ar NCS Expert līmeņa programmatūru motorstundas nodzēst nav iespējams, attiecīgi - nomainīt MSD kodējumu nav iespējams.

Kā jau minēts iepriekš, manuāli ierakstot it kā ''pareizo'' programmatūras versiju, DME parādījās kļūda par kodējuma neatbilstību (šī kļūda neizraisa nekādas manāmas negatīvas sekas), bet galvenais - arī par nekorektu programmēšanas rezultātu (šī kļūda nekavējoši liek dzinējam darboties limp modē).

Savukārt, atstājot mazjaudīgākās versijas programnodrošinājumu, dzinējs neizmanto DISA vārstus un jaunā ieplūdes kolektora potenciālu, kā arī - ierobežo pieprasīto griezes momentu (tieši tāpat kā pirms ieplūdes kolektora maiņas). Rezultātā dzinējs ir pat neatsaucīgāks kā pirms pārbūves.
Piemērs labi redzams šajā video:

https://www.youtube.com/watch?v=KX45vXm43Ik

Nākošajās dienās tika apzināti vismaz 30 gab. speciālisti. Lielākā daļa gan izrādījās ''speciālisti''.
Ētisku apsvērumu dēļ konkrēti vārdi šeit minēti netiks, bet, ja kāds ''specs'' lasīs, gan sevi atpazīs...

Uzrunātos čiptūnerus, diagnostikas un drošības sistēmu speciālistus ar retiem izņēmumiem var sadalīt sekojošās grupās:
1. solītāji. Jā, protams, viņi var. Visu var. Tikai - piezvaniet drusku vēlāk. Vēl vēlāk. Atzvaniet rīt, viņi noskaidros. Jā, parīt. Noskaidros. Un tad - atzvanīs. Un tad - vai nu sāk necelt klausuli, vai dodas ''atvaļinājumā''.
2. Vienkārši aizņemtie. Jā, viņi zin, kā un ko darīt. Bet, darbu daudz. Viens bija pieteicies autoskolā. Būšot liela slodze. Jā, viņam šis darbs prasītu 15min., bet tā autoskola būšot liela slodze. Nē, viņš nedarīšot. Ne par kādu naudu. Liela slodze.
3. Tukšmuldētāji. Gatavi stundām runāt par visu iespējamo. Viens pat stāstīja, ka MSD80, lai palaistu boot modē, esot caurums PCB jāurbj. Jā, tas maksās lielu naudu, visticamākais, bloks ies bojā, un laika izpratnē - nedēļa, divas. Respektīvi, tiek ''uzskrūvēta'' sarežgītības pakāpe, izcenojumi, termiņi - lai klients ''nolektu'', tajā pat laikā neatzīstot, ka nespēj uzdevumu veikt.
4. Konspiratori. Jā, viņi var izdarīt, bet.. Ir dikti aizņemti, tāpēc auto jāatstāj pie viņiem, un tad.. Brīvā brītiņā, šodien vai rīt, vai.. paskatīšot. Uz iebildumu, ka pakalpojums maksā 3 ciparu summu, kā arī - pieteikšanās notiek vismaz nedēļu iepriekš, kā arī auto tiek veikta būtiska iejaukšanās un ir vēlme apspriest tās (iejaukšanās) veidus un iespējamās sekas/problēmas, seko atbilde: tas nav iespējams, mēs tā strādājam. Nepatīk - nebrauc.

Kāpēc šāda dīvaina situācija?
NEVIENAM no klātienē apmeklētajiem speciālistiem darbavietā netika manīts ne osciloskops, ne CAN logeris, par sarežģitākām iekārtām nerunājot. Lielākajai daļai nebija pat kārtīgs multimetrs. Tikai vienam meistaram bija kārtīga darbavieta ar pāris izjauktiem blokiem uz galda. Bet - bez reflow stacijas, bez mikroskopiem - acīmredzot, tiek mainīta tikai ''jaudas'' elektronika. Lielākajai daļai - galdi aizkrauti ar vecu signalizāciju vadiem un ir skaidrs, ka nekāda kodēšana ''uz galda'' nenotiek. Jā, Latvijā ir pāris BMW Explorer (nav precīzi zināms, vai ir arī ECU Explorer vai atbilstošais modulis MSD80 lasīšanai caur OBD), bet to īpašnieki konkrēto procedūru (MSD motor_hours skaitītāja dzēšana) nav veikuši un neveic.

Top skaidrs, ka konspiratori patiesībā nesaprot, ko/kā darīs, un nepieciešamības gadījumā, no auto noņemtos blokus pēc kāda internetā atrasta padomdevēja ieteikuma vedīs pie vīriem, kas uz galda nolasīs EEPROM saturu, tad modificēs to (cerams, ka ieteiktā modifikācija noderēs) un ielodēs EEPROM atpakaļ platē. Vai arī - izsauks specu ar Explorer (cerams, ka vismaz nebrauks ar klienta mašīnu cauri visai pilsētai). Vienkāršākā gadījumā - pieslēgs NCS un.. Neko, sāks prasīt naudu par neveiksmīgu ''palīdzēšanu'' (jo laiks taču ir pie auto pavadīts, tam jābūt apmaksātam).

Apzinot tuvāko kaimiņvalstu specus, situācija ir līdzīga - no puslegāli strādājošiem (visticamākais, ka palīdzēt var vīri, kas ikdienā nodarbojas ar CAS atslēgu pierakstīšanu ierobežota apgaismojuma un laika apstākļos, bet ar tādiem es izvēlējos nekontaktēt) labākais ieteikums bija: ''tupa'' pārlikt CAS un DME komplektu no ''pareiza'' auto (atstājot nekorektu VIN, komplektāciju, u.t.t.). Šāds risinājums man nav pieņemams, diemžēl.

Reālākais scenārijs - pārlikt DME no ''pareiza'' auto, piekodējot to pie esošā CAS. Šim nolūkam uz brīdi vajag arī ''pareizā'' auto CAS, lai veiktu CAS un DME sinhronizāciju (nolasītu ISN). Diemžēl, izgāztuvēs  visu auto blokus samet vienā lielā kaudzē, tādēļ atrast komplektu CAS+DME nav lielas iespējas. Problēmu, turklāt, apgrūtina fakts, ka DME un CAS p/n daļa ir software relīze, to bija vairāki desmiti, šobrīd, piemēram, Realoem rāda jau aizvietotājus, u.t.t.

Īsais apkopojums: lai arī internetā lasāmi vairāki it kā veiksmes stāsti, labākajā gadījumā - tie ir no sveša auto pārlikti CAS+DME, ar ļoti mazu iespēju, ka ticis veikts piekodēšanas darbs. Un, pamatotas aizdomas, ka lielākoties ''upgrade'' ir aprobežojies ar ieplūdes kolektora maiņu.

Divu nedēļu laikā tika viekti ap 100 zvaniem, apzināti ap 30 ''specu'', reālais laiks, ko viņi kopā pavadīja pie auto, bija ap 10 minūtēm:
viens pieslēdza NCS un konstatēja, ka šādas (lock) problēmas nav nekad redzējis;
otrs pieslēdza ISTA P, nolasīja bloku p/n un.. nedēļas garumā neatrada laiku ''pieslēgties'' problēmai un ''padomāt'' risinājumu.
Divi no meistariem it kā ir gatavi veikt cita auto DME un CAS komplekta sinhronizāciju ar esošo CAS. Šis scenārijs gan vēl nav pārbaudīts (jo nav vajadzīgo bloku), un.. godīgi sakot, izraisa zināmas šaubas, ņemot vērā visu iepriekš piedzīvoto.

Turpinājums sekos.


Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Benzīna dzinēji, atgāzes un TA

Nevienmērīga darbība. VANOS

E87 apskate pērkot