Elektriskais ūdenssūknis

N sērijas benzīna dzinējos izmanto elektrisko ūdenssūkni. Vecākos dzinējos tas bija ar 480W jaudu, jaunākos tā jauda sasniedz jau 700W.




Arī šis mezgls nav bez savām dīvainībām. Viss jau būtu skaisti - komunikācija pa virknes interfeisu, visu parametru (temperatūra, slodze, pašdiagnostika u.t.t.) kontrole, inteliģenta vadība, bet...

Kļūdas, kas attiecas uz šo sūkni:


2E81 electrical cooling pump:, speed deviation
2E82 electrical cooling pump: switch off
2E83 electrical cooling pump, low-power mode
2E84 electrical cooling pump, communication
2E85 electrical cooling pump, communication

Papētot dokumentāciju, nākas secināt, ka strauju sprieguma svārstību gadījumā iespējama kontroles moduļa ''uzkāršanās''. Par to netieši liecina TIS dokuments, kurā kļūdu 2E81 un 2E85 gadījumā iesaka atvienot/pievienot akumulatoru un kļūdu nodzēst.

Sliktāka ir situācija, ja parādās tikai 2E85 kļūda (kas pilnajā aprakstā norāda arī uz vadības moduļa barošanas problēmām).
Izjaucot šo Pierburg ražojumu, nākas secināt, ka barošanas stabilizēšanai ir izmantots elektrolītiskais kondensators... Tas nekas, ka ražotājs šim komponentam norāda 3000 - 5000 darba stundu resursu pie maksimālās temperatūras (un tādā arī šis 10 centu vērtais komponents strādā). Formāli: 3000 motorstundas ir ap 100'000 km, kas atbilst garantijas laika beigām. Vai nav lieliski?

Ja jūsu auto sūknis uzrāda:

2E84 electrical cooling pump, communication
vai
2E85 electrical cooling pump, communication,

var mēģināt to atvērt un nomainīt barošanas kondensatoru (tas atrodas aizmugures nodalījumā, virs PCB).

Komentāri

Šī emuāra populārākās ziņas

Benzīna dzinēji, atgāzes un TA

Nevienmērīga darbība. VANOS

E87 apskate pērkot